STUDIJE IZ STARIJE UMJETNOSTI NA JADRANU SV. III

STUDIJE IZ STARIJE UMJETNOSTI NA JADRANU SV. III

JOŠKO BELAMARIĆ 2020. (464 str.) — Povijest umjetnosti Cijena: 180 kn redovni popust od 10% 10% dodatnog popusta u travnju – akcija "500 godina Marulićeve Judite" ISBN 978-953-163-496-0 Dodaj u košaricu

U knjizi su okupljene izvorne znanstvene studije nastale od 2012. do 2018. godine koje svjedoče o obimnosti autorova zanimanja za drevno likovno stvaralaštvo. Na tragu prve dvije knjige istog naslova, autor još jednom potvrđuje izvanredno poznavanje umjetničke baštine na području Hrvatske. Budući da se studije odlikuju uzornim pristupom sadržajima na koje se odnose, kao i temeljitošću obrade intrigantne građe iz starije umjetničke baštine, knjiga se može smatrati ubuduće nezaobilaznom u nacionalnoj humanistici. Osobiti joj je smisao u raznolikosti tema od kojih pojedine predstavljaju prava otkrića (“Svijećnjaci zadarskih majstora Mateja i Aristodija i dosad nepoznati fragmenti srednjovjekovnog tekstila iz splitske katedrale”, ili “Slika Dujma Vuškovića na matrikuli bratovštine sv. Križa u Splitu, 1439.”), neke pak jedva dodirnute u dosadašnjoj literaturi (“Polikromna kamena skulptura 13. stoljeća u Trogiru i Splitu” ili “Inkarnat u Trogirskom evađelistaru”). Ništa manje nisu vrijedni monografski prikazi značajnih spomenika (“Prostorni i arhitektonski razvoj crkve i samostana sv. Dominika u Trogiru” ili “Ranogotički ciborij iz crkve benediktinki sv. Nikole u Trogiru”), posebice i ogledi značajnih djela u novome svjetlu (“Andija Buvina – drvorezbar i slikar, majstor ukorijenjen u splitsku i dalmatinsku stvarsnost 13. stoljeća”). Nadovezuju se na to sintezni tekstovi (“Franjevci i umjetnost na hrvatskoj obali u XIII. stoljeću” ili “Marijanska svetišta na dalmatinskoj obali u srednjem vijeku i u rano moderno doba”), kao i nekoliko problemski postavljenih na novim osnovama (“Kuća u Splitskom statutu iz 1312. – građenje, održavanje, rušenje”). Bogati lanac zaključuju tekstovi šireg kulturološkog značaja (“Robert Adam’s Lesson in Split”, “Zapažanja o projektima Vicka Andrića”, “J. B. Van Moer (1819-1884), Images of Diocletian’s Palace” ili “Dalmatia in the visual narrative) uz poglede na prizmu duhovnosti (“Između nove vjere i prastarih vjerovanja”).
Autorov stil pisanja je iznimno literarno nadahnut, karakterizira ga posebno velik interes za stvaralački život ljudi u vremenu i prostoru, čemu uspješno nalazi pravu mjeru.
Knjiga je bogato ilustrirana i opremljena literaturom i kazalima.